Ugdymo įvairovės kūrimas panaudojant menų sintezę

Šiuolaikinėje švietimo aplinkoje vis dažniau ieškoma inovatyvių būdų, kaip sudominti mokinius ir skatinti jų kūrybiškumą. Vienas iš veiksmingiausių metodų – menų sintezė, kuri leidžia apjungti skirtingas meno šakas į vientisą, interaktyvų ir patrauklų ugdymo procesą.

Vienas iš sėkmingų menų sintezės pavyzdžių – projektas „Muzikinės – animacinės žinutės“, kuris buvo pristatytas XIII tarptautinės metodinės savaitės „Pedagoginės-profesinės patirties sklaida muzikos mokykloje“ paskaitoje „Ugdymo įvairovės kūrimas panaudojant menų sintezę“. Projektą įgyvendino Visagino kūrybos ir menų akademijos animacijos studija „Juodas katinas“ (vyr. mokytoja Katsiaryna Ahryzka) kartu su  fortepijono ugdymo programos mokytoja metodininke Eligija Balbieryte.

Kūrybinis eksperimentas: muzika ir animacija

Projektas buvo grindžiamas inovatyviu metodu, leidžančiu vaikams eksperimentuoti su muzika ir animacija. Jaunieji animatoriai, klausydamiesi savo bendraamžių atliekamų fortepijono kūrinių, improvizuodami kūrė animacines scenas. Šis procesas ne tik ugdė jų kūrybiškumą, bet ir skatino gilesnį meninį suvokimą bei bendradarbiavimą.

Animacinio filmo kūrimo procesas apėmė kelis esminius etapus:

  • Idėjos generavimą ir scenarijaus kūrimą;
  • Personažų bei dekoracijų kūrimą;
  • Filmavimo proceso organizavimą;
  • Montavimą, muzikos parinkimą ir titravimą.

Pirmoji filmo „Muzikinės – animacinės žinutės“ dalis buvo pristatyta per nuotolinį Pianistų forumą ir per Motinos dienos renginius. Sulaukus didelio susidomėjimo ir teigiamų atsiliepimų, buvo nuspręsta sukurti antrąją filmo dalį,  kuri bus transliuojama per nuotolinį Pianistų forumą 2025 m. balandžio 4 d. 

Menų sintezė – ugdymo ateitis

Tarpdisciplininis požiūris į ugdymą suteikia mokiniams unikalią galimybę atrasti ir plėtoti savo talentus skirtingose srityse. Menų sintezė skatina ne tik kūrybiškumą, bet ir bendradarbiavimą, problemų sprendimo įgūdžius bei pasitikėjimą savimi.

Dėkojame visiems, kurie dalyvavo renginyje ir prisidėjo prie kūrybinio proceso. Tikimės, kad ši iniciatyva taps tęstine ir paskatins dar daugiau mokinių atrasti menų sintezės galimybes, plėsti savo meninį akiratį ir aktyviai dalyvauti kūrybiniame ugdyme. 

Animacinis filmas „Muzikinės – animacinės žinutės“:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų