„Čipolinas“ – muzikinis ir choreografinis nuotykis

2025 m. gegužės 8 d. Visagino kultūros centro „Draugystė“ salėje įvyko vaikų baleto „Čipolinas“ premjera.

Tai ne pirmasis klasikinio šokio klasės pastatymas, kurį žiūrovams pristato choreografė Tatjana Ježova. Tai dar vienas atsakingas žingsnis – telkiantis kolektyvą, ugdantis mokinius ir kviečiantis žiūrovus pažvelgti į baleto pasaulį per vaikiško spektaklio prizmę.

Jau daugiau nei 30 metų pagrindinė mūsų misija – skleisti grožį: kūno ir sielos judesių, veikėjų poelgių, jų išgyvenamų jausmų scenoje.

Šiemet klasėje atsirado nauja specialistė – Darja Jegorova, vedanti klasikinius šokio užsiėmimus patiems mažiausiems – pirmokams. Linkime jai sėkmės! Mums labai trūksta pagalbininkų. Norėtume įvesti ir modernaus šokio pamokas vyresniems vaikams – tai atvertų duris naujiems moderniojo šokio pastatymams. Beje, pernai mūsų kolektyvas jau pristatė modernų koncertą, įkvėptą M. K. Čiurlionio kūrybos – šis stilius mums pažįstamas, tačiau tobulėjimui ribų nėra.

Šiemet mūsų sceną papuošė pernai metų absolventai – Jegoras Iljinas ir Zigminta Drus – įtikinamai atskleidę charakterinių vaidmenų prigimtį. Volungė Drus puikiai pasirodė ir klasikiniame repertuare.

Klasėje įdiegta variacijų technika. Garbingai ją pristatė 6 klasės mokinė Polina Nečiporenko. Ji – viena iš tų mokinių, kurios rodo perspektyvą ateičiai.

Kai muzika, kostiumai ir dailė scenoje susilieja į visumą – baletas atgyja. Šiame pastatyme mes ieškojome savo dėmesingo žiūrovo. Vaikystė niekur nedingo – ji vis dar trokšta grožio ir teisingumo. Esu laiminga, kad baletas patiko Visagino publikai. Tikiuosi, šį vaikų baletą pamatys ir kitų Lietuvos miestų žiūrovai.

Apie kūrėjus ir bendraminčius

Man balete muzika ir choreografija yra vienodai svarbios – muzika perteikia siužetą, nuotaiką, veiksmą. Spektaklio pagrindu pasirinkta Kareno Chačaturiano muzika. Kad dar geriau pajustume muzikos tekstą ir atskleistume scenas, į pagalbą pasitelkėme akompaniatorę Anną Tarakanovą. Ji pagal mano libretą suredagavo partitūrą vaikų spektakliui. Būtent vaikiška versija, o ne suaugusiųjų, mane domino kaip choreografę.

Ne visą Chačaturiano partitūrą naudojome – dalį muzikos sutrumpinome, kai kuriuos fragmentus pasirinkome atsižvelgdami į mokinių galimybes. Taip scenoje atsirado gėlių sodas, kuriame grafas Vyšniukas grožėjosi gėlių grožiu – vieninteliu jam leistinu malonumu. Šį vaidmenį atliko Viktoras Šmitas.

Anna Jurjevna pasiūlė muziką pienės partijai – ją šoko Polina Nečiporenko pagal Pancho Vladigerovo „Septynis bulgariškus simfoninius šokius“, Op. 23 (2 dalis). Rožės vaidmenį atliko Inesa Koršunkova pagal Edvardo Elgaro „Salut d’Amour“. Bijūno partiją – Kira Čekunkova, kuri pirmus metus mokosi šokti puantais – pagal Aleksandro Vladigerovo „Skandinavišką siuitą“, op. 13/4 „Švediškas šokis“. Lelijos – Volungė Drus pagal tą paties autoriaus „Divertismentą orkestrui“, 2 dalį „Valso“. Magnolijos partiją atliko 4 klasės mokinė Deimilė Kupstytė pagal originalią Kareno Chačaturiano muziką.

Ypač džiugu buvo stebėti mažuosius ir viduriniojo amžiaus mokinius scenoje – aikštėje, kur vyksta istorijos veiksmas. Būtent čia susitinka Ridikėlis ir Čipolinas.

Kai kurie vaikai jau dabar geba išlaikyti spektaklio dramaturgiją. Džiaugiuosi, kad 3 klasės mokinė Aleksandra Iljina atliko Čipolino vaidmenį, o 6 klasės mokinė Polina Nečiporenko – Ridikėlio. Abi jos atliko ir variacijas – klasikinio šokio aukščiausią lygį. Kai kada mergaitės atliko ir vyriškus vaidmenis – tai priimtina vaikų teatre.

Spektaklio vizualinis pasaulis ir kūrybinė komanda

Čipolino šeimos iliustracijas sukūrė Ona Rašinskaite, mokytojai – Jurijus ir Olga Kalininai. Džiugu, kad vaikai galėjo atsiskleisti ir kaip dailininkai. NVŠ programa Lietuvoje leidžia valstybės lygmeniu remti vaikų kūrybą. Dėl Visagino savivaldybės finansavimo 2 metus vaikai mokėsi muzikos ir baleto istorijos. Pedagogė – Natalija Matyskina.

Pedagogė Katrina Agrizka buvo ypač mėgstama – jos vadovaujami mokiniai kūrė vizualinį titrų takelį spektakliui naudodami multimediją.

Teatras neįsivaizduojamas be grimo ir aktorinio meistriškumo. Šiuos dalykus perteikiau remdamasi savo choreografine patirtimi bei darbu Uzbekistano operos ir baleto teatruose (Taškente ir Samarkande) 1974–1988 m.

Baleto ugdymas neatsiejamas nuo muzikos pažinimo. Esu dėkinga pedagogams iš VKMA – koncertmeisterei Ljudmilai Dziuban, Hannai Dziuban, Vilijai Burokienei ir kt., kurie parengė mokinius net tarptautiniams konkursams. Klasikinė muzika reikalauja klausos, ritmo pojūčio ir išlavinto jautrumo – tai intelektinio augimo dalis. Esu dėkinga VKMA direktoriui Romualdui Kondrotui – reorganizavus muzikos mokyklą ir suteikus akademijos statusą, mokiniams atsirado galimybė groti fortepijonu patogioje ir jaukioje klasėje, esančioje šalia baleto salių.

Fortepijono įgūdžius aktyviai taikau koncertinėse programose ir baletų struktūroje.

Nors visų savo mokinių neišvardinsiu – jie labai stengėsi ir dažnas šoko po kelis vaidmenis. Dėkoju ir tėvams, ypač močiutei Tatjanai Bolševikovai, už pagalbą.

Improvizacijos ir kompozicijos pamokos labai prisidėjo kuriant Kumo Moliūgo vaidmenį – jį puikiai atliko Evelina Iljina, taip pat ir šuns Mastino, saugojusio Kumo Moliūgo namelį.

Pats moliūgas kaip scenos objektas – Rimo Jakubėno karkasas ir mokytojos Tatjanos Gutor dekoracijos. Be NVŠ programos tokios dekoracijos būtų buvusios neįmanomos – vaikams svarbu matyti, kur jų „namelis“, kur krepšelis su rekvizitais. Ačiū Larisai Gerasimovai už dekoracijas ir aksesuarus.

Kostiumų meistrystė – neįkainojama. O groteskinių partijų kostiumai buvo tiesiog įspūdingi – siuvo Olga Pčelinceva. Prie projekto prisijungė ir rankdarbių mokytoja Nadežda Gedžiūnaitė.

Scenoje pasirodė: Advokatė Žirnelė – Gabija Medvedeva, Vynuogytė – Lika Dmitrijeva, Profesorius Kriaušė – Alisa Gotovska, bulvytės – Pavelas Šmitas, Morkytė – Milana Kazickaja, senelis Čipolotas – Eva Parakevič. Kumo Moliūgo, Princo Citrono ir jo svitos galvos apdangalus sukūrė Larisa Gerasimova. Gražiai pasirodė ir Ksenija Plečkina, Olivija Šikšnian, Olya Bulgakova, Anfisa Rešetko, Uljana Kedik bei kiti mažieji artistai.

Grožis išgelbės pasaulį!

Kviečiame į klasikinių šokių klasės mokinių peržiūras. Laukiame jūsų ir jūsų vaikų – leiskimės į naujus baleto atradimus drauge!

Pedagogės Tatjana Ježova, Darja Jegorova

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų