Nuotolinis mokymas pianistams. Iššūkiai ir privalumai.

Nuotolinis mokymas atnešė į mūsų gyvenimą daug naujovių: iššūkius perorganizuojant iš pagrindų ugdymo procesą ir įnešant daug ką naujo, pozityvaus.

Pasijutome esantys tarsi siurealistinėje erdvėje. Nieko nuostabaus! Juk ir kalėdinė eglė mūsų sostinėje šiemet tokio paties – siurealistinio modelio.

Tačiau gyvenimas nestovi vietoje! Vadinasi, reikia ieškoti naujų kūrybinių idėjų ir judėti tik pirmyn.

Pandemija sugriovė milijonų žmonių planus visoje planetoje. Ji visiškai pakeitė įprastus mūsų užsiėmimų būdus, formas fortepijono pamokose. Šiandien tenka prisitaikyti prie naujų ugdymo metodų.

Mano nuomone, nuotolinis mokymas suartino mus su mokiniais ir jų tėveliais. Tėvų integravimas(is) į ugdymo procesą, padėjo vaikams tinkamai organizuoti mokymo laiką ir vietą. Aš buvau tarsi maloniai pakviesta į kiekvieno namus. Tai didelis privalumas, nes pedagogas gali didelį dėmesį skirti mokinio sėdėjimui ir laikysenai prie instrumento namuose – visa tai svarbu dėl pačio vaiko sveikatos.

Tačiau nuotolinio mokymo metu iškreipiamas pats garsas, skleidžiamas internete, jis tarytum plaukia, trūkinėja, o kas dėl tembro, tai jis turi mažai ką bendro su realiu skambėjimu. Įvairiose platformose yra nesklandumų. Tačiau video technikos galimybės leidžia iš arti stebėti ir matyti mokinio nuotaiką, rankų poziciją, aplikaciją. Mano mažieji mokiniai žino, kad gali bet kada užduoti klausimą, pasidalinti savo įspūdžiais. Žinoma, parinkti pirmaklasiui tinkamą rankos poziciją sunku, ne visiems tai iškart pavyksta, todėl užduotys turi būti labai tikslios ir suprantamos.

Galbūt nuotolinėse pamokose trūksta gyvo bendarvimo, bet mes, turėdami tikslą, ugdome mokinius kūrybiškai. Pamokos metu labai svarbu siekti tikslo, kurį iškelia sau mokinys. Labai didelis privalumas tas, kad mokiniai savo atlikimą gali įsirašyti, ir tai suteikia jiems galimybę kūrybiškai tobulėti. Juk vaikas gali klausytis savo atliekamo kūrinio ir įsivertinti, atkreipdamas dėmesį į sunkesnes, dar ne visai gerai išmoktas vietas.

Nuotolinio pamokų metu mes aktyviai rengiamės akademiniams koncertams, konkursams, festivaliams.

Čia trumpos akimirkos iš mano pamokų.

Leila Urmanova – Vnukova, Visagino kūrybos ir menų akademijos mokytoja — ekspertė

2 mintys apie “Nuotolinis mokymas pianistams. Iššūkiai ir privalumai.

  1. Nuoširdus ačiū pedagogams už kantrybę, už motyvaciją jų pačių širdyse ir jos perdavimą mokiniams. Ačiū, kad perduodate ir skiepijate meilę muzikai ir kūrybai mūsų vaikams neleisdami nuleisti rankų šiuo mums visiems neįprastu laikotarpiu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų